راهنمای انتخاب اندازه فرش

"فرش مناسب خود را پیدا کنید"

یک فرشی که به خوبی انتخاب شده باشد می تواند به اتاق گرما و شخصیت ببخشد. همچنین می‌تواند برای تثبیت بصری چیدمان مبلمان شما و جذب سر و صدا در اتاق‌های پرتردد مفید باشد. اما اغلب افراد برای اندازه و محل قرارگیری فرش خود انتخاب اشتباهی می کنند. در اینجا یک راهنمای مفید فرش وجود دارد که به شما کمک می کند فرش مناسب را برای فضای خود انتخاب کنید!

اتاق نشیمن:

هنگامی که به دنبال فرش اتاق نشیمن هستید، مبلمان خود را در نظر بگیرید و به گزینه های مختلف چیدمان توجه کنید. اگر این یک پلان طبقه باز است، فرش باید به تعریف فضا و بهبود آکوستیک کمک کند. اندازه صحیح فرش زیبایی هر اتاق نشیمن را افزایش می دهد. قبل از انتخاب طرح، رنگ و ترکیب فرش، اندازه فرش را اندازه بگیرید و در مورد آن تصمیم بگیرید. بزرگ ترین اندازه را انتخاب کنید که در فضا مناسب باشد، زیرا اتاق را یکپارچه می کند و یک فضای پلان باز را تعریف می کند.

پایه های جلو روی فرش

یک فضا را برای ایجاد حس عقب نشینی به هم متصل می کند.

اندازه های رایج

9 متری (3.5*2.5)

6 متری (3*2)

همه پایه ها روی فرش

ایده آل در مناطق زندگی با پلان باز.

اندازه های رایج

12 متری (3*4)

15 متری (3*5)

پایه ها بیرون از فرش

ظاهر و احساس رسمی تر.

اندازه های رایج

6 متری (3*2)

4 متری (2.25*1.5)

ناهارخوری:

یک قانون خوب این است که فرشی را انتخاب کنید که چهار فوت بزرگتر از میز ناهارخوری شما باشد. فرش شما باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که همه صندلی‌های ناهارخوری کاملاً روی فرش بنشینند، حتی زمانی که بیرون کشیده می‌شوند.

پشت پایه های صندلی باید همیشه روی فرش باشد، حتی در هنگام استفاده. برای اتاق غذاخوری، فرش باید همیشه متناسب با میز باشد. فرش همیشه باید شکل میز را برجسته کند، اگر میز گرد دارید، فرش گرد را انتخاب کنید. بهتر است همیشه فضای کافی در دو طرف میز بگذارید تا صندلی ها بیرون کشیده شوند. فرش باید تقریباً 1.2 تا 1.5 متر پهن تر و طولانی تر از میز ناهارخوری باشد.

مستطیل شکل

صندلی ناهار خوری پاهای پشتی را قرار می دهد تا همیشه روی فرش بماند.

فرش دایره

فرشی را بر اساس شکل میز انتخاب کنید.

اندازه های رایج

دایره 2*2

دایره 2.5*2.5

دایره 3*3

اتاق خواب:

گرما و نرمی را به اتاق خواب با کفپوش سخت اضافه کنید تا احساس راحتی کنید. وقتی شخصی از تخت بیرون می‌آید، فرش باید زیر پا باشد و به اندازه‌ای بزرگ باشد که زیر تخت و میزهای کناری بنشیند.چه به دنبال فرشی برای رفتن به زیر تخت سایز بزرگ، سایز معمولی یا تخت یک نفره باشید، مهم است که ابتدا اندازه گیری کنید. قرار دادن یک فرش بزرگ در زیر تخت بسیار رایج است و به نقطه کانونی اتاق تبدیل می شود. یک فرش کوچکتر در کنار تخت به خوبی به عنوان یک لهجه عمل می کند و به پاهای شما چیزی نرم می دهد تا روی آن فرود آیند.

تمام مبلمان روی فرش

سایزهای رایج فرش برای تخت سایز بزرگ و سایز معمولی

12 متری (3*4)

9 متری (3.5*2.5)

میزهای جانبی بیرون از فرش

سایزهای رایج فرش برای تخت سایز بزرگ و سایز معمولی

12 متری (3*4)

9 متری (3.5*2.5)

سه ربع تخت و میزها بیرون از فرش

سایزهای رایج فرش برای تخت سایز معمولی

9 متری (3.5*2.5)

6 متری (3*2)

فرش های دایره

سایزهای رایج فرش برای تخت یک نفره و دو نفره

دایره 2*2

دایره 2.5*2.5

راهرو:

با توجه به این‌ که راهرو خانه‌های مختلف بسیار با هم متفاوت هستند و هر منزل معماری و دکوراسیون و دیزاین خاص خود را دارد، اندازه فرش راهرو از اهمیت بسیاری برخوردار است.

اندازه های رایج فرش راهرو و کناره:

1.5 متری (1.5*1)      2 متری (2*1)        3 متری (3*1)     4 متری (4*1)

آشپزخانه:

هنگام انتخاب فرش برای آشپزخانه، اندازه و چیدمان فضای خود را در نظر بگیرید. به عنوان یک قانون کلی، قسمت جلوی سینک کاربردی ترین مکان برای قرار دادن فرش شما است. یک پد فرش بالشتکی یک لایه حمایتی اضافی برای پاهای شما ارائه می دهد.

همچنین می توانید از طرح های فرش آشپزخانه و فرش های وینتیج و کهنه نما استفاده کنید.