فرش ماشینی

راهنمای خرید فرش ماشینی، نکات خرید آن

فرش ماشینی 1200 شانه

راهنمای خرید فرش ماشینی، نکات خرید آن
فرش برای ما ایرانی‌ها همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده و کمتر خانه‌ای را می‌بینیم که به فرش مزین نشده باشد. فرش ماشینی نیز در سال‌های اخیر جایگاه خوبی در خانه‌های ایرانی باز کرده و می‌توان آن را جایگزین مناسبی به جای خرید و استفاده فرش‌های دستبافت به شمار آورد. به جهت آن که فرش یکی از المان‌های مهم در طراحی دکوراسیون خانه ما ایرانی‌ها محسوب می‌شود پس در هنگام خرید آن لازم است به نکات مهمی در خصوص چیدمان خانه و همچنین هماهنگی خاصی که فرش می‌تواند با سایر اثاثیه منزل ایجاد نماید توجه گردد. امروزه در بازار فرش شما با انواع فرش‌های ماشینی روبرو هستید که از تنوع طرح و رنگ زیادی برخوردار است. همچنین از نظر تراکم نیز فرش‌های ماشینی تولید داخل، تنوع بالایی دارند که نمونه‌ای از آن‌ها فرش 1200 شانه، فرش 1000 شانه و یا فرش 700 شانه است که نسبت به سایر فرش‌ها از تراکم بالایی برخوردارند. ما در این مطلب قصد داریم درباره فرش ماشینی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم و با ذکر نکاتی مهم در این خصوص به شما کمک کنیم تا به هنگام خرید فرش ماشینی بهترین انتخاب را داشته باشید. در انتها نیز شرکت فرش کویر یزد را معرفی خواهیم کرد که می‌توانید خرید اقساطی فرش کاشان و نمونه‌های مختلف فرش مدرن را از این مجموعه انجام دهید.

فرش ماشینی یلدای کویر کاشان

فرش کاشان چه ویژگی‌هایی دارد؟

پیش از آن که به موضوع تراکم در فرش بپردازیم لازم است ببینیم فرش ماشینی کاشان چه ویژگی‌هایی دارد که به این نام معروف شده است؟

طبق تحقیقاتی که تاکنون در زمینه فرش‌های مختلف ایرانی انجام شده هر یک از فرش‌های ایرانی که به نام شهرهای مختلف معروف شده‌اند، خاستگاهشان از همین مناطق بوده است. به عنوان مثال فرش تبریز توسط هنرمندان تبریزی طراحی و بافته شده و یا فرش مشهد با نقشه‌ای متفاوت توسط قالی بافان مشهدی تولید می‌شده است. فرش کاشان نیز از این قاعده مستثنی نیست و طرح و رنگ آن حاکی از هنر هنرمندان قالی باف کاشانی بوده که به این نام مشهور گشته است. پس در نهایت می‌توان گفت ویژگی‌هایی که در طراحی گل و نقش هر فرش در نظر گرفته شده و یا نوع تار و پود و گره‌هایی که بر تار فرش زده می‌شده توانسته آن را متمایز نماید.

طبیعتا پس از آن که فرش ماشینی به بازار آمد نیز تولیدکنندگان سعی کردند از همین طرح و نقش‌ها در بافت و تولید فرش‌های ماشینی استفاده نمایند که البته می‌توان گفت فرش ماشینی کاشان از تنوع رنگ، طرح و مرغوبیت بافت بالاتری برخوردار است.

دو واژه پرکاربرد تراکم و شانه در فرش به چه معناست؟

هنگامی که برای خرید فرش ماشینی به فروشگاه‌های مختلف مراجعه می‌کنید، فروشنده به شما اطلاعاتی درباره هر فرش ارائه می‌کند که به میزان تراکم و شانه آن بستگی دارد، به عنوان مثال عباراتی مانند فرش 1200 شانه و یا فرش 700 شانه را حتما از فروشنده شنیده‌اید و برایتان این پرسش پیش آمده که تراکم و شانه فرش نشانگر چه خصوصیاتی در فرش می‌باشد؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت چه فرش ماشینی و چه فرش‌های دستی از دو مشخصه عرضی( شانه ) و طولی ( تراکم ) برخوردار است. شانه فرش به تعداد ریشه یا تعداد گره‌هایی گفته می‌شود که در هر متر مربع از عرض فرش بافته می‌شود یعنی فرش 1200 شانه به این معناست که در هر متر مربع از فرش 1200 گره بافته شده است.

فرش ماشینی 1200 شانه

بنابراین این فرش نسبت به فرش 700 شانه از تراکم و انسجام بالاتری برخوردار است. پس با همین اطلاعاتی که در این قسمت اشاره کردیم می‌توانید هنگام خرید فرش ماشینی، فرش‌های با تراکم بالاتر را برای محل‌های پر رفت و آمدتر و فرش‌های 700 شانه یا کمتر را برای جاهایی از خانه که رفت و آمد کمتری دارید، انتخاب نمایید. به این ترتیب در قبال هزینه‌ای که کرده‌اید محصول مناسب‌تر و با دوام‌تری را خریداری نموده‌اید.

کیفیت نخی که در بافت فرش به کار رفته است

نکته دیگری که هنگام خرید فرش ماشینی باید به آن توجه کرد کیفیت فرش است. هر چه نخی که برای بافت فرش مورد استفاده می‌گیرد از استحکام بالایی در برابر حرارت و پاخوردگی و .. برخوردار باشد دوام آن افزایش پیدا کرده و در اثر استفاده مداوم دچار آسیب نخواهد شد. پس بهتر است پیش از آن که به طرح و گل فرش مدرن و … توجه نمایید بیشتر به کیفیت نخ به کار رفته در فرش که استحکام آن را تضمین می‌نماید، توجه نمایید.

راهنمای خرید فرش ماشینی با توجخ به نقش و طرح‌های اصیل و مدرن

در حال حاضر تولیدکنندگان فرش‌های ماشینی بنابر سلیقه مشتریان خود انواع فرش را با طرح‌های خاص و مدرن و نقش‌های اصیل ایرانی مانند نقش کاشان تولید می‌کنند و سعی دارند از رنگ و طرح‌های مختلف در تولیدات خود استفاده نمایند. به این ترتیب شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را با مبلمان و سایر اثاثیه خانه خود هماهنگ نمایید.

شرکت فرش ماشینی یلدای کویر کاشان یکی از تولیدکنندگان فرش ماشینی است که ده‌ها طرح مختلف را برای فرش 1200 شانه، 1000 شانه و همچنین فرش 700 شانه و یا فرش مدرن پیاده کرده که هر کدام زیبایی بی نظیری یافته و توانسته سلیقه مشتریان را برآورده نماید. فرش‌ مدرن نیز از طراحی‌های خاصی برخوردار است که می‌تواند تلفیقی از طرح های اصیل و مدرن باشد و یا با استفاده از طرح‌های خاصی که با دکوراسیون مدرن هماهنگی و تطابق دارد بافته شده باشد.

راهنمای خرید فرش ماشینی با توجه به ابعاد فرش ماشینی

نکته دیگری که هنگام خرید فرش ماشینی باید به آن توجه نمود، ابعاد آن است. عموما تولیدکنندگان فرش‌های ماشینی استاندارد مشخصی در تولید فرش با اندازه‌های مختلف 4 متری، 6 متری، 9 متری و 12متری دارند، که خریداران می‌توانند با توجه به ابعاد اتاق خواب، اتاق کودک و یا سالن پذیرایی و آشپزخانه و .. نسبت به خرید آن اقدام نمایند.

شرکت فرش ماشینی یلدای کویر کاشان

فرش ماشینی 700 شانه

در این مطلب سعی کردیم به نکاتی که می‌تواند هنگام خرید فرش ماشینی به کمک‌تان بیاید، اشاره کنیم. بنابراین اگر مایل به خرید این نوع فرش هستید، شرکت یلدای کویر کاشان یکی از تولیدکنندگان انواع فرش مدرن و فرش کاشان ماشینی است که محصولات بسیار با کیفیتی را با طرح و رنگ‌های پر طرفدار و از همه مهم‌تر در میزان تراکم‌های متنوع تولید و به بازار عرضه کرده است. همچنین شرکت فرش یلدای کویر کاشان برای مشتریان خود شرایطی را مهیا کرده تا بتوانند با خرید اقساطی فرش، انواع فرش‌های دلخواه خود را تهیه نمایند.

برای آن که بتوانید محصولات مخنلف این شرکت را ببینید، می‌توانید به سایت این مجموعه به آدرس الکترونیکی https://yaldayekavir.com/ مراجعه کرده و پس از انتخاب فرش ماشینی مورد نظر خود خرید آن را به صورت اینترنتی انجام داده و فرش را درب محل خود دریافت نمایید.

1 دیدگاه در “راهنمای خرید فرش ماشینی، نکات خرید آن

  1. محمدرضا نوشادی گفت:

    سلام
    اندازه پذیرایی منزل بنده ۸*۴ می باشد،نظر شما در مورد فرش کردن پدیرایی چیه؟

نظرات بسته شده است.