دسته‌بندی نشده

بهترین مدل فرش ماشینی برای اتاق کودک

 

فرش اتاق کودک از جمله مسائلی است که ذهن والدین را به خود مشغول کرده است. از دلایل حساسیت والدین در این باره تماس مکرر کودک در طول شبانه روز و  با فرش اتاق خود است. دقیقا به همین دلیل است که توصیه می شود قبل از انتخاب دکوراسیون اتاق کودک، حتما به جنس، نوع و طرح فرش اتاق کودک خود توجه کنید.

خرید این نوع فرش بایستی طبق اصول انجام گیرد و والدین باید حین خرید به این اصول آگاه باشند.

در گذشته اکثر والدین توجه چندانی به تاثیر دکوراسیون اتاق کودک بر روحیه و ذهنیت او نداشتند. اتاق کودکان با سایر اتاق ها تمایزی نداشت و به حضور چند عدد عروسک یا اسباب بازی بسنده می شد.

اما امروزه این چنین نیست و این تفاوت در بیشتر خانواده هایی که دارای کودک هستند، قابل مشاهده است. علت اصلی آن بالا رفتن آگاهی خانواده‌ ها است. تا حدی که تغییرات اساسی در روند تربیتی فرزندان بوجود آمده است. خانواده ها بیش از پیش به عواملی که بر سلامت کودکشان موثر است، اهمیت می دهند.

چرا فرش کودک مهم است؟

فرشی که برای کف اتاق کودک استفاده می کنیم از عوامل تاثیرگذار در سلامت جسمی و روحیه کودکان است. به خصوص نمونه های متنوع فرش فانتزی که طرفداران فراوانی پیدا کرده و جایگاه خوبی در دکوراسیون منازل ایرانی کسب کرده. فرش کودک نیز یکی از همین فرش های فانتزی است.

در حال حاضر فرش ماشینی اتاق کودک در کنار دیگر نمونه های فرش ماشینی به بازار روانه می شود. تنوع بالای آن به خوبی پاسخگوی تمامی نیازهای کودکان به فرش ماشینی است. اکثر روانشناسان اعتقاد دارند که جهت ایجاد تربیت صحیح فرزندان و استقلال بیشتر آن ها نیاز است تا محیط رشد و نمو برای کودکان به صورت جداگانه باشد و دارای فضایی متناسب با فضای ذهنی آن ها باشد. از این رو یکی از مهم ترین عناصری را که در شکل گیری فضای مورد اشاره نقش دارد، فرش ماشینی بچه گانه به شمار می آورند.

در ادامه مطلب شما را با مهم ترین ویژگی هایی که فرش ماشینی اتاق کودک باید دارا باشد، آشنا می کنیم. این موارد به شما در خرید فرش کودک کمک شایانی میکند.

از کدام طرح برای فرش اتاق کودک استفاده کنیم

طرح کودکانه و عروسکی مناسب ترین طرح انتخابی برای اتاق کودک می باشد. در اتاق کودک به پهن کردن فرشی که کل فضا را بگیرد هیچ نیازی نیست. تنها فرشی لازم است که دارای طرح کودکانه یا دارای تصاویر متعدد باشد. از فرش های با طرح سنتی می توانید طرح هایی شبیه به فرش 1000 شانه طرح باغ ارم را انتخاب کنید. البته جنسیت کودک شما از جمله مواردی است که در زمان خرید و انتخاب طرح آن از اهمیت زیادی برخوردار است. بعضی از رنگ ها مناسب برای دکوراسیون اتاق کودک پسر و بعضی دیگر مناسب برای دکوراسیون اتاق کودک دختر می باشد.

برای انتخاب فرش اتاق کودک پسر توصیه می شود طرح موردنظر از بین شخصیت های کارتونی مورد علاقه کودک باشد. طرح ماشین در اکثر مواقع مورد پسند پسر بچه‌ ها است. علاوه بر آن جلوه خاصی نیز به اتاق کودک پسرانه می ‌دهد. برای دکوراسیون اتاق کودک دختر نیز فرش های فانتزی با طرح عروسکی مانند فرش ماشینی با طرح سه پرنسس، طرح پونی، طرح باربی، طرح کوئین و … و یا فرش ماشینی با طرح گل می تواند یک انتخاب ایده‌آل باشد.

چنان چه جزو آن دسته از والدین می باشید که علاوه بر جنبه زیبایی، به جنبه‌ آموزشی وسایل اتاق کودک نیز اهمیت می ‌دهند، به سراغ فرش کودک با طرح آموزشی و سرگرمی بروید. در این مورد، فرش ماشینی با طرح بازی ‌هایی همچون مار و پله، گزینه خوبی می باشد. این فرش ها برای کودکان زیر ۱۲ سال مناسب هستند و در پرورش خلاقیت  آن ها بسیار موثر هستند.

کدام جنس از فرش ماشینی برای اتاق کودک مناسب است

پیش از آن که دغدغه انتخاب طرح و رنگ فرش اتاق کودک و هماهنگی آن با دکوراسیون اتاق فرزندتان را داشته باشید، به فکر جنس فرش باشید. فرش کودک جزو دسته بندی فرش های فانتزی می باشد. در میان نمونه های مختلف و متنوع فرش فانتزی، فرش پرز بلند نیز مشاهده می ‌شود.

به این نکته توجه داشته باشید که برای اتاق کودک، از نمونه های پرز بلند استفاده نکنید. میان پرزهای فرش محل مناسبی برای تجمع آلودگی و رشد میکروب است. بهتر است فرشی را خریداری کنید که دارای بافت متراکم باشد و علاوه بر آن مقاومت بالایی را داشته باشد. برای حفظ سلامت کودک بایستی در فاصله های زمانی کوتاه، فرش را نظافت کرده و مورد شستشو قرار دهید. اگر فرش موردنظر دارای جنس مرغوبی نباشد، به سرعت ظاهر و کیفیت روزهای اول خود را از دست می ‌دهد.

در این مورد فرش ماشینی ای را انتخاب نمایید که الیاف پلی پروپیلن در آن به کار رفته باشد. همچنین بهتر است جنس نخ به کار رفته در آن، فریز هیت ست باشد چرا که ضد حساسیت می باشد و به هیچ وجه در اثر پا خوردن پرز نمی دهد.

خبر خوب برای والدین این است که امروزه فرش های ماشینی نرم و لطیفی به بازار ارائه گردیده است. این فرش ها با عنوان فرش فانتزی اتاق کودک یا فرش کارتونی شناخته می شوند. از آن جا که این گونه فرش ها به شکل اختصاصی برای اتاق کودک تولید می گردد، دارای ویژگی ‌ها و خصوصیات لازمه جهت حفظ و مراقبت از سلامت کودک شما است.

گفتنی است که فرش اتاق کودک معمولا در تراکم های پایین همچون 500 شانه و 700 شانه تولید می گرد. در این فرش طرح های ریز و ظریف کمتر استفاده می شود و به همین دلیل احتیاجی به فرش تراکم بالا نیست.

به چه دلیل فرش اتاق کودک باید بدون پرزدهی باشد

از آن جا که سیستم ایمنی کودکان بسیار ضعیف است، بهتر است از فرش ماشینی بدون پرز استفاده کنید. پرزدهی فرش های ماشینی تا حد بسیار زیادی به سیستم تنفسی کودک شما آسیب می رساند. بنابراین در حین خرید فرش اتاق کودک، فرشی را انتخاب نمایید که بدون پرز دهی و ضد حساسیت باشد.

رنگ فرش اتاق مطابق با روحیات او باشد

رنگ این فرش را می توان از بسیاری از جنبه ها مورد بررسی قرار داد. رنگ اتاق کودک متاثر از رنگ دکوراسیون اتاق است. ایجاد هارمونی رنگدر اتاق کودک اهمیت بسیار زیادی دارد. علاوه بر آن بتواند از شلوغی و بهم ریختگی فضای اتاق جلوگیری کند. چنانچه اتاق کودک کوچک باشد بهتر است از رنگ های سفید، خاکستری و فیروزه ای استفاده کنید. این رنگ ها فضای اتاق را بزرگتر جلوه میدهند. رنگ های سبز، کرم، خاکستری و آبی از جمله رنگ های فرش اتاق پسر بچه ها است. رنگ هایی مانند رنگ صورتی، زرد، سبز و کرم هم برای رنگ فرش اتاق دختر بچه ها بسیار مناسب هستند. به طور کلی پیشنهاد می شود از رنگ ‌های سرد برای اتاق کودک پسر و از رنگ‌ گرم برای اتاق کودک دختر استفاده نمایید.

ست کردن فرش با دکوراسیون اتاق

بدون شک یکی از مهمترین نکات هنگام خرید فرش ست بودن فرش با وسایلی داخل اتاق است. رنگبندی وسایل اتاق کودک از جمله کمد، تختخواب و مهمتر از همه فرش در روحیه و سلامت او تاثیر قابل توجهی دارد. معمولا دکوراسیون اتاق کودک به سبک فانتزی انتخاب می شود. برای هماهنگ شدن فرش با سایر وسایل اتاق کودک بهترین روش ست کردن رنگ فرش اتاق با روتختی  است. طرح های فانتزی بسیار زیادی با رنگ های شاد و جذاب مثل صورتی، نارنجی، قرمز، آبی آسمانی و سبز روشن وجود دارد که به راحتی می توانید آنها را از فروشگاه های اینترنتی فرش برای بهتر جلوه دادن دکوراسیون اتاق کودک خود سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *