دسته‌بندی نشده

چطور رنگ فرش ماشینی را با پرده اتاق پذیرایی ست کنیم

چطور رنگ فرش ماشینی را با پرده اتاق پذیرایی ست کنیم

ست کردن پرده پذیرایی با فرش ماشینی در حال حاضر به یکی از دغدغه های خانواده ها مخصوصا خانم ها، تبدیل شده است. دومین گام پس از حصول اطمینان از کیفیت و اصالت محصول، توجه به رنگ فرش با دکوراسیون خانه می باشد. به دلیل این که خرید فرش ماشینی برای برخی از افراد ممکن است سنگین باشد، تصمیم گیری در خرید فرش کاری دشوار به حساب می آید.

فرش های ایرانی در کل دنیا به عنوان یک محصول فوق العاده لوکس در دکوراسیون داخلی به حساب می آید. فرش ایرانی جایگاه ویژه ای به عنوان اصلی ترین گزینه در طراحی دکوراسیون داخلی دارد. به راستی که یک فضای شیک و لوکس را نمی توان بدون یک تخته فرش ایرانی تصور کرد. در ادامه مطلب نکاتی را به عنوان راهنمایی برای شما ذکر نموده ایم که تا حد زیادی می تواند در خرید و انتخاب فرشی متناسب با دکوراسیون منزل، به شما کمک کنند.

اساسی ترین عضو دکوراسیون منزل به خصوص در معماری های کنونی و خانه های آپارتمانی فرش یا همان کفپوش می باشد و پس از آن اصلی ترین عامل موثر در زیبا جلوه دادن دکوراسیون، ست نمودن لوازم با هم و ایجاد یک هارمونی در طرح ها و رنگ ها است، لازم به ذکر است که این موضوع در فضاهای کوچک اهمیت بیشتری پیدا می کند.

اهمیت نقش پرده در دکوراسیون خانه

علاوه بر مزیت های کاربردی پرده، در این بخش از مطلب تنها ویژگی ظاهری آن در دکوراسیون منزل مدنظر ما است. بنابراین استفاده و به کار بردن رنگ های روح بخش اهمیت موضوع را معین می نماید. در فضاهای سنتی پرده از اجزا متفاوتی ایجاد می شود. این که نوع پرده بیانگر وضع اقتصادی خانواده است در حالی که در معماری و دکوراسیون مدرن پرده با جزئیات زیاد تنها در اتاق غذاخوری و اتاق نشیمن استفاده می شود.

رنگ پرده یکی دیگر از عوامل مهمی است که باید به آن توجه کرد. وقتی صحبت از رنگ به میان می آید، منظور خوب یا بد بودن رنگ خاصی نیست. بلکه هر رنگی اگر مطابق با سایر وسایل مثل کف پوش انتخاب شود، می‌ تواند زیبا جلوه دهد.

ست نمودن پرده و فرش ماشینی در دکوراسیون

اولین وسیله ای که در بدو ورود به خانه جلب توجه می کند، فرش است. چرا که بخش بزرگی از سطح را پوشش می دهد و به گونه ای تعیین کننده ی نظر بیننده در مورد دکوراسیون خانه است. فرش و پرده اتاق پذیرایی دو وسیله ای هستند که وظیفه دومشان، کمک به زیباسازی هر چه بهتر دکوراسیون منزل است.

لازم است بیان کنیم که ست کردن به هیچ وجه به مفهوم همرنگ نمودن نمی باشد. ست کردن به معنای ایجاد همخوانی و هارمونی رنگ و طرح است. نخستین موردی که در مورد ست کردن فرش و پرده اتاق پذیرایی باید به آن بپردازیم این است که اگر رنگ پرده های اتاق پذیرایی روشن است، از فرش ماشینی با رنگ روشن برای فضاهای کوچک و از فرش با رنگ تیره برای فضاهایی که مقیاس بزرگی دارند، استفاده شود. دلیل آن هم این است که رنگ های تیره باعث می شوند محیط کوچک تر از آن چه هست، به نظر برسد.

راهکارهایی جهت ست نمودن فرش ماشینی و پرده در دکوراسیون منزل

به کار بردن رنگ های خنثی:

به کارگیری رنگ های خنثی شیوه مناسبی جهت داشتن دکوراسیونی دائمی است. با استفاده از رنگ هایی همچون رنگ مشکی، سفید، بژ و یا قهوه ای باعث می شود تا خیالتان برای همیشه راحت باشد. همچنین استفاده از رنگ های خنثی منجر به ایجاد حس آرامش در محیط می شود.

تک رنگ:

احتیاجی نیست که فرش و پرده اتاق پذیرایی با هم همخوانی دقیقی داشته باشند. تنها بایستی با یکدیگر  به خوبی ترکیب گردد و هارمونی در فضا را بالا ببرد. چنان چه فرش ماشینی شما به رنگ سبز ملایم است، بهتر است یک پرده با رنگ سبز آهکی استفاده ننمایید. هنگامی که هر دو از یک طیف رنگ باشند، اشتباه کمتری رخ می دهد. دکور شما در عین سادگی بسیار متعادل خواهد بود.

طرح های مشابه:

اکثر فرش‌های ماشینی در طرح های متنوع و با پترن های مختلف به بازار ارائه می شوند.این مسئله ست کردن فرش مناسب با پرده را ساده تر می کند. فرش ماشینی طرح افشان رز گل برجسته، فرش طرح گل برجسته، طرح افشان شاه عباسی، طرح افشان و … از جمله محبوب ترین طرح هایی هستند که به راحتی با انواع طرح و رنگ پرده، ست می شوند.

بافت:

این مورد یک راه حل موثر در هماهنگ نمودن پرده و فرش است بدون آن که نیاز باشد تغییر کلی در دکوراسیون منزل ایجاد نمایید. فرش ماشینی کرکی را می توان با پرده کرکی هماهنگ کرد. به یاد داشته باشید. هماهنگی بافت فرش و پرده مسئله بارزی نیست. افرادی که جزئی نگر و ریزبین هستند به هماهنگی بافت در پرده و فرش دکور شما پی خواهند برد.

رنگ های مکمل:

به یاد داشته باشید که ایجاد هماهنگی تنها با ترکیب و به کار بردن دو رنگ مشابه حاصل نمی گردد. شما قادر خواهید بود از رنگ های مکمل در دایره رنگ که شیوه ای مناسب جهت هماهنگ نمودن فرش و پرده می باشد، استفاده کنید. علاوه بر آن می توانید از اقلام دکوری و کوسن ها هم کمک بگیرید.بدین صورت محیط با استفاده از رنگ های مشابه هماهنگ می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *